Učitelji, vprašate učence za mnenje?
Mnenje učencev je zame zelo dragoceno.
Zato se jih ne bojim vprašati za mnenje. Sem zelo radovedna učiteljica.
Zanima me, kaj menijo učenci o različnih stvareh, npr. kako se poučijo v moji učilnici, ali so zavzeti za učenje, katere naloge so jim všeč, kako se najraje in najlažje učijo, katere igre so jim najljubše, kaj jim je pri pouku všeč, kaj bi spremenili.
Vprašam jih tudi za nasvet. Npr. po končanem športnem dnevu jih vprašam, katere naloge oz. igrice mi priporočajo za prihodnje šolsko leto, ko bom učila druge učence. Vedno imajo zanimive predloge.
Kako pa jih vprašam za mnenje?
Običajno jim pripravim kakšen vprašalnik in jih prosim, da ga rešijo. Vedno z zanimanjem preberem vse, kar mi sporočijo. Primer vprašalnika je spodaj.
Včasih pa se z njimi o teh stvareh tudi pogovarjam. Vedno jim povem, da me to zanima, ker mi tako pomagajo, da sem tudi jaz vedno boljša učiteljica. Na podlagi njihovih odgovorov izboljšujem svoje poučevanje.
Pomembno je tudi, kako odreagiramo na tisto, kar nam učenci povedo. Nikoli nisem užaljena, če mi povedo, da jim nekaj ni bilo všeč. Hvaležna sem, da mi toliko zaupajo, da si upajo povedati svoje mnenje. To jim tudi povem.
Tako učenci začutijo, da so pomembni. Tudi to je eden od zelo dobrih načinov za grajenje pozitivne razredne klime, kar vpliva tudi na učno motivacijo in nenazadnje na učni uspeh.
Vir:
- Formativno spremljanje na razredni stopnji, priročnik za učitelje, več avtorjev, Zavod za šolstvo, Ljubljana, 2018.