UČENCI POTREBUJEJO RUTINO
Rutina so ponavljajoča se dejanja, ki si sledijo po nekem
vzorcu. Zaradi rutine učenec ve, kaj lahko pričakuje in to mu daje občutek
varnosti. V moji učilnici imamo več rutin: jutranja rutina, reševanje sporov s
sošolci, kaj naredim, če se mi zlomi svinčnik, kako odhajamo na stranišče….
Dobro je, da učitelji razmislimo, katere rutine so pomembne, da jih naši učenci osvojijo. Z njimi jih seznanimo (in jih seveda naučimo) že v začetku šolskega leta. Ponovimo jih, ko se vrnemo s počitnic nazaj v šolske klopi. Pomembno je, da smo pri tem dosledni in se naših rutin zares držimo. Po potrebi jih ponavljamo tudi med šolskim letom.
Danes vam predstavim eno, ki se zelo dobro obnese pri nas. Kakšna druga pa pride na vrsto v prihodnjih dneh.
Rutina št. 1: JUTRANJA KRONIKA
… je del naše jutranje rutine. Učenci pridejo v razred. Vsakega posebej že takrat pozdravim in mu namenim toplo, prijazno besedo. Nato učenci zvezke iz torbic pospravijo v svoje predalčke pod mizicami. Pripravijo si bidon z vodo (če je niso natočili že doma) in gredo na stranišče.
Ko je čas za začetek pouka, so učenci na svojih mestih. Vstanejo. Nato se pozdravimo. Dežurni učenec pride k stranski tabli, kjer izvede jutranjo kroniko. Ob koledarju pove, kateri dan je bil včeraj in ga prekriža. Nato označi, kateri dan je danes (npr. »Danes je 8. november.«), pove še, kako se imenuje ta dan v tednu (npr. »Ponedeljek.«). Pove, kakšno je vreme in nastavi ustrezen vremenski znak.
Nato mi učenci povedo datum. Zapišem ga na tablo. Sledi naš »vozni red«, s katerim jih seznanim z dejavnostmi, ki jih bomo počeli tekom dneva. Tako učenci vedo, kaj jih čaka, kdaj bo malica, odmor za igro, kdaj bodo odšli domov…. Ker je to zapisano s kredo na tablo, sproti brišemo dejavnosti, ki smo jih že izvedli.
Toplo priporočam.
učiteljica Petra