Rutina za učence, ki hitro končajo z delom
Pri meni se to dogaja vsako šolsko leto.
Kako zaposlite tiste, ki hitro opravijo določeno delo?
Včasih sem take učence zaposlila z učnimi listi. A to ni bilo najboljša strategija.
Zdaj jim ponudim didaktično igro in didaktične škatle za razvoj finomotorike. Tako se še naprej učijo, a ker poteka to skozi igro, nimajo takega občutka.
V teh dneh sem razmišljala o novi rutini, ki jo bom prihodnji teden uvedla v svoji učilnici.
Učencem bom razložila, katere dejavnosti imajo na voljo, če z delom končajo prej. To bodo imeli narisano tudi na plakatu A4, ki bo kot opomnik visel na steni v učilnici.
Tako se bom izognila komentarjem kot so »Učiteljica, jaz sem že. Kaj pa naj zdaj delam?« Take izjave so lahko moteče za učence, ki nalogo še delajo in jih spravljajo v stisko, ker z delom še niso končali. Zmotijo pa tudi učence, ki se težje skoncentrirajo in vztrajajo pri nalogi.
In kako bo izgledala naša rutina?
1. Zvezek/delovni zvezek/učni list odneseš v škatlo za rešene naloge.
2. Dokler drugi učenci delajo nalogo (v okviru dogovorjenega časa) lahko delaš eno od naslednjih dejavnosti:
- Izbereš si didaktično igro
- Izbereš si didaktično škatlo »za telovadbo prstov«
- Bereš (škatla s Cicidoji in Cicibani)
- Rešiš nedokončano nalogo
Didaktične škatle in igre lahko vzamejo v posebej za to namenjenemu kotičku v učilnici. Didaktične igre in škatle so prilagojene trenutni snovi in veščinam, ki jih urijo učenci.
Učiteljica Petra
Vir in navdih:
-
How to Make Your Expectations for Early Finishers Clear | Mrs. Beattie's Classroom (mrsbeattiesclassroom.com)
-
Free Choice Boards for Early Finishers - A Love of Teaching | Kim Miller